tisdag 9 maj 2017

Allt som vanligt igen...


Ibland undrar jag har vi varit bort? Nu skall jag göra en fotobok om resan så då får jag uppleva den en gång till.

Det blev varmt och vackert när vi kom hem. Fast nordan fortsatte att blåsa. Gick snabbt att få alla kläder tvättade och torra.


Mina svanungar från ifjol har hållit till vid vår strand och även på! Det syns på alla stora högar av skit dom lämnar efter sig på marken. Så håller närmare 50 svanar till inne i viken. Så viken måste vara full av skit. Tur att ingen simmar mer här. Som barn var vi många som badade här då var det bara lite kor som stod och pissade och sket i vattnet. Men det brydde vi oss inte om.


Fast dom är vackra att se på.


Här är senaste bilden av Ville som jag tog härom dagen. Han kommer ofta och äter nu. Det blir väl hans största nöje nu när han inte kan springa runt och frassa sig. Men än är han mycket skygg.


Annat är det med den här. Han vill vara med och gärna nära också. Fast det har nog inte gått så stor nöd på honom. Han har haft tillsyn varje dag och blommor och hus har blivit omskött av vår superbra hustomte,

Vi hann få ut ett nät innan nordan började pina på mer. Men det blev bara 1 gös och 2 abborrar till oss. Så två gäddor till en som gillar gädda och så var det många norsar och strömmingar till Ville. Han älskar fisk, dom behöver inte rensas eller skäras i bitar. Annat är det med finkatten han vill bara äta det jag byxar bort från gösen.

Nu kan man inte göra så mycket annat än sitta inomhus och vänta tills snöbyarna drar bort. Det är en ovanligt sen vår, men misstänker att det kan bli en för mej lång het sommar...


Inga kommentarer: