fredag 9 december 2016

Dagarna bara går och går...


Och jag får inget bloggat! Det händer inte så mycket nu. Två dar i veckan har vi spelat boule för nu närmar det sig den stora tävlingen.

Luciacupen i Eckeröhallen på måndag. När vi började boula i Roseboule för två år sedan var vi ca 15 pers som spelade. Nu har vi ökat på oss så vi är 30.Till Eckeröhallen far vi med 6 lag, 18 st.

Det gick ju inget vidare för mej i fjol för då kom mitt lag 26-a. Och nog är det tusan om jag inte skall få klättra lite högre i år. Fast man har två till med i laget som också skall prestera lite får man hoppas.

Nå huvudsaken är att man har roligt och rör på sig. Nästa blogginlägg får ni höra hur det gick.

I morgon tar vi morgonbåten och drar till Stockholm. Så skall vi gå och lyssna på Jerry Williams på Scalateatern där han kanske gör sin sista grej. Men vi har varit på flera spelningar med honom och dom skulle alltid vara dom sista. Tycker han är så jäkla bra och så syns det att han har roligt själv.

Skall bli roligt att komma ut och lufta sig lite, är ju snart 2 veckor sen senaste kryssningen. ;-))

Annars sitter jag mest hemma och tittar på mina fåglar. Nu var det en som ville ha mina bilder när han skall skriva i Nya Åland i sin 'Naturruta'  Det känns ju kul. Han påstod att han inte hade trott att stjärtmesarna skulle söka sig till fågelbord, så jag skall känna mig stolt som fått dom till mej.
Så därför får ni ännu en bild av dem med Hacke Hackspett.


Visst är dom läckra. Dom är lite som spökfåglar. Ett tu tre dyker dom upp och lika plötsligt försvinner dom. Måste börja kolla åt vilket håll dom flyger. Har hört att dom gillar att vistas vid alar och det har vi många av nere vid sjön.

Så ligger faktiskt isen kvar på viken ännu fast det varit några varma dagar. Det är bara andra gången den frusit fast. Efter tredje brukar den ligga kvar, Fast inget är som förr mera. Idag var svanarna hit och landade, men dom flög bort igen när dom såg att här blir det inte nåt att äta.


Nu får ni ha en trevlig Helg, för det tänker jag ha...


Inga kommentarer: