fredag 23 december 2016

Nu är vi framme...


Vädret har varit helt bedårande på väg hit till Mora.
Nu skall vi fira julen här. Prova på hur det är att vara bekväm av sig och sätta sig till dukat bord!

För när jag tänker tillbaka på alla jular förr när man jobbade på Prinsessan, så kom man hem kanske dan före eller någon dag tidigare och all mat skulle ordnas. Oftast var svärföräldrarna hos oss och Lennarts två pojkar. Det skulle städas och klappar skulle slås in. Maten stod jag också mest för, fick ju hjälp men potatisskalning förstås. Oftast stannade dom över nyår. Roligt hade vi med mycket kortspel på kvällarna. Men jag undrar än hur jag orkade.

Det är många som håller på så nu också förstås.

Nu skall jag bara njuta...





Här är Kyrkan taget från vårt fönster. Hit tänkte vi tåga med ett fackeltåg på juldagsmorgonen och gå i mitt livs första julotta.!

När vi kom fram var det kaffe med kakbord. Livsfarligt goda kakor. Och dom skall finnas både lördag och söndag.

Här är vårt rum, fint som snus. Hoppas bara att sängarna inte är för mjuka.Annars har jag gott om kuddar som jag gillar.

Nu i kväll skall vi få äta en tre rätter middag, Spännande och se vad det blir? Så i morgon är det julbord och på söndag en tre rätters till. Bra det, för julmat vill jag inte äta i flera dagar.

Hemma får man ju gå och gnaga på resterna i flera dar. 

God Jul på Er mina Bloggläsare.

Inga kommentarer: