lördag 2 juli 2016

Nu är vi klara för nästa tripp!


Nu har vi varit hemma i fyra hela dagar. Och vi har klippt och klippt gräs, Lennart har även gått med vassröjaren för att vi kan få chans att se vattnet.


Nu borde vi sitta hemma och njuta av arbetet. För när vi kommer hem igen har väl allt växt upp igen.


 Åkern till vänster behöver vi inte klippa, det sköter arrendatorn om. Om det är nån som tror det är lugnt och stilla på landet, kan jag berätta att det stämmer inte alltid. Först ut är Kassimirremirremurr som kommer in jamandes vid 4 tiden. Ibland med ett byte och då är han extra högljudd. Så kommer  tranorna och landar på åkern och skuttar runt med ett jäkla trumpetande.


Fast denna bild är från i våras, enda skillnaden är att gräset är grönt nu.
Så när dom lugnat sig kommer sex skatungar och tror att vår altan är en lekplats, som ligger vid vårt öppna sovrumsfönster. Får springa upp och skrämma bort dem flera gånger och dom bara skrattar åt mej. Så när man äntligen får tag i sömnen vaknar mannen, som sovit tungt under alla uppträdande, sätter på radion vid åtta för att höra nyheterna. Har nog förklarat för honom att samma sak kommer igen om en timme.

Vill nog inte byta med nån annan ändå!
Fast nu blir det lite spännande för nu börjar min drömresa. till Nordkap!
Har garderat mej med en ny sorts allergimedicin, för Zyrteken som jag åt i fjol hjälpte inte mycket. Myggspray, salvor att smeta in sig i och täta kläder skall jag ha på mej genom Norrland. På Nordkap och Lofoten tror jag inte det finns så många. Och så skall vi ta Vildmarksvägen hem och där läste jag att dit har inte myggorna hittat än.


Så här blir jag att se ut på både armar och ben om jag inte skyddar mej. Här åt jag Zyrtek varje dag! Klådan vill jag inte ens tänka på! Så jag utmanar verkligen min rädsla för mygg nu.

Nu skall vi mjukstarta i morgon för att ta oss till kusin Benke i Herräng. Så blir det lite långkörning på måndag upp till Umeå för att träffa Christian med barnen Adam och Malte. För på tisdag drar dom söderut. Efter det är det väl en tanke att ta oss till Haparanda och följa vägen på finska sidan upp tills vi sladdar in i Norge och upp till Nordkap. Därefter om allt går bra tänkte vi köra genom Lofoten ta en båt till Bodö. Så till Mo i Rana och 'Blå vägen' en bit till Wilhelmina där vi sedan tar Vildmarksvägen och därefter styr vi hemåt.

Den som följer mej får se hur det går...

Inga kommentarer: