tisdag 5 juli 2016

Nu i Haparanda Hamn.


Vi har kört 1100 km tills nu.

Första stoppet blev hos


 kusin Inga-Lill och Hasse och kolla att allt stod väl till.


Nästa stopp blev Herräng och kusin Benke och Monika i deras lilla pluttstuga, tur att vi hade eget boende med oss! Så blev det en tur ut med deras båt och Lennart lotsade fram dom i lite nya farbara vatten som dom kan ta sig fram i. 
Så blev det ett besök i Herrängs Marina för där har dom jättegoda musslor som vi bara måste äta.


Så på måndagen hastade vi upp till Umeå så vi fick träffa Christian med barnen Malte och Adam. För på tisdagen skulle dom ner till Norrtälje. Men pojkarna satte nästan med kortleken framme när vi kom. Dom är så otroligt duktiga på att spela plump. Så det blir ju jag som plumpar mest,

Så idag startade vi igen vid 9 tiden, som vi nästan alltid gör och tog oss hit upp till Haparanda Hamn som ligger utanför Haparanda. 

Egentligen skulle jag villa gå på besök och titta på sevärdheter som finns i dom städer vi passerade. Men då skulle vi aldrig komma fram till Nordkap. 

Nu ikväll kom det ett riktigt åskväder med regn och drog över oss här men då satt vi inne och smaskade i oss detta.


Sikromstoast! Mycket smarrigt och ikväll får det bli en lättare räksallad till middag. å allsång på skansen och Lennart måste väl kolla på Midsommarmorden, få se om jag orkar med den också...

Men i morgon skall jag ta mej över polcirkeln för första gången. Har varit tidigare till Mo i Rana och Rovanemi men inte kommit så långt upp att jag kunde passera den. Undrar hur det känns?

Och så hoppas jag att jag träffar på lite renar också...

Inga kommentarer: