söndag 14 december 2014

Lite om resan ner...


Allt gick bra utom att jag vaknade med ont i halsen, och mina Carmolisdroppar var hemma!

Flyget startade en halv timme försenat, då kände vi stressen komma eftersom vi skulle bara ha en halvtimme på oss att hitta till det andra flyget. När vi fick vår frukost ombord beställde jag en vodka, för att gurgla i. Flygvärdinnan lyfte på båda ögonbrynen och sade: till frukost!

Men jag gurglade ordentligt hela vägen ner till Istanbul. Där cirklade planet länge innan vi fick landa. Så skulle bussen fyllas, som skulle föra oss till terminalen. Nu jäklar var det bråttom, tur att det inte var så långt. In i planet och vi hörde till dom sista. Sade till Lennart att nu hinner dom knappast få vår väska med.  Och det var det som skedde!!! När vi kom fram kom den aldrig, så vi fick anmäla det och bereda oss på att vänta,

Hotellet är jättegammalt med antika kontakter och nån Wifi får man inte på rummet. Man måste gå ner till sällskapsrummet och sitta där. Vi hade alla laddningskablar i den förlorade väskan så man har varit lite handikappad. Men nu ikväll klockan sju kom vår väska till hotellet. Så nu klarar jag av att skriva lite.

Halsonda har försvunnit men i stället har jag börjat hosta och snora. Men jag försöker kurera mej...

I dag tog vi en lokal buss till ett akvarium, det tog 45 minuter dit, så vi fick se en hel del av Malta och deras gamla byggnader av sten, sten och åter sten. Så gick vi där och kollade på en massa fula och vackra fiskar som simmar runt i Medelhavet. Så tog vi en annan lokal buss hem som gick en annan runda. Vi som är så ekonomiska köpte biljetter som varar hela dagen och kostar bara 1,50 per person.

Skulle vi ha köpt av försäljare som går runt och spänner på oss hade vi fått gett 15 euro. Att åka buss här är ungefär som att åka 'fritt fall' på grönan. Jäklar vad dom kör, och så vänstertrafik på det.

I går kväll var vi ut och åt , då passade jag på att äta musslor, lika gott som vanligt. Nu skall vi också ut och äta men vet inte vad jag är sugen på. Tänk vilka problem man får så här utomlands.

Bra väder med 20 grader ute helt perfekt för mej...

Bilder får ni när jag kommer hem.


Inga kommentarer: