söndag 7 december 2014

Lång, lång, lång dag idag och än är den inte slut...


 Timmarna har sniglat sig fram.
Det började att jag vaknade klocka ett i natt och var klarvaken. Sovit två timmar då.
Försökte nog få tag i sömnen men till slut gick jag upp och spelade Candy Crusch, wordfeud och kollade på fb, men där hände inget på natten.
Efter många svängningar i sängen så fick jag tag i den mot halv sex.  Men kvart i sju var det slut på den, för då sätter katten igång och jamar och ville bli utsläppt genom stora dörren. Fast han har fri passage genom kattluckan!!! Då var jag vaken igen och efter en halv timme kom han in igen och då måste han tala om det också.
 Klockan åtta sätter han igång igen, försökte vänta ut han men jag blev bara argare och argare under täcket, så till slut tog jag han under armen och puffade ut han genom luckan.
Då var det ingen vits att försöka somna om.

Till på allt elände så hade vi fastardag idag, hungrig var jag hela natten och det fick jag fortsätta med.
Jag skulle nog försöka mej på nån annan diet snart men nu är det Lennart som vill fortsätta, och tacka för det, för han minskar i vikt, men det gör inte jag. Vi är ju alla olika funtade...

Vi brukar fasta på måndagar men i morgon får vi Sverigebesök som skall övernatta här.  Hon skall till Kökar på tisdag och berätta om sin båtflykt från Estland för 70 år sedan. Det skall hållas i Kökars kyrka på tisdagkvällen. Så vi skjutsar ner henne på tisdag morgon till Långnäs.
Sedan skall Lennart skjutsa mej och väninnan S ner till Amorella på dagen, för då skall jag ut och kryssa igen. Sedan hämtar han henne på onsdag förmiddag när hon kommer från Kökar och skjutsar ner henne till Amorella och då passar han på att ta hem oss också.

Sedan har vi bouletävling på torsdag 'Luciacup' och på fredag sticker vi över igen för att ta oss till Malta på lördag. Då får katten lära sig ta sig ut utan min hjälp på morgonen...

Det är litet stressigt emellanåt att vara pensionär.

Nu bjuder jag på några hackspetts bilder, för jag har ju haft besök av en Mellanspett som är lite sällsyntare än större hackspett som är på första bilden.

Inga kommentarer: