måndag 18 augusti 2014

Hemma igen...


 Jag möttes av en jamande katt, hann inte ur bilen fören jag hörde honom komma ut från syrenbuskarna där han brukar hålla till på dagarna. Så han var verkligen glad att se mej.


Han har haft en kattvakt som gett honom mat och vatten och försökt prata med honom. Men borsta honom fick hon inte. Så det sade hon att det tänker jag inte prova fler gånger, men hon klarade sig utan skador iallafall!  Jag passade på att ta fram både borste och sax när han var så tillmötesgående.
Så halva pälsen försvann igår och i morse lite till. Han får så mycket gräsfrön och annat som fastnar och blir dom inte bortborstade så blir det tovor. Vi får se hur länge jag klarar av att hålla honom fin i pälsen. Vi skall ju en runda bort igen på några dagar så jag får väl passa på då igen när jag kommer hem, att klippa bort mer.

Men han låg med mej nästan hela natten och det brukar han inte göra, han saknar nog Sigge också för han brukar ligga bredvid honom på golvet när han inte är ute på sina nattjakter.

Efter Sundsvall så for vi genom hälsingeskogarna men att få Lennart att stanna till för natten där gick inte. Så vi tog oss ut till Rönnskär direkt på kvällen. Och så fick han börja fundera ut hur han skulle få till vårt nya däck på norrsidan.




Så här såg det ut på sidan om vår bodvägg. Bara en massa stenar som ligger där så man kan inte ens gå runt uthuset.

 Så här fint blev det när det blev klart, alla stena bortgömda och vi får en fin plats att sitta på på kvällarna innan solen går ner. Men blåser det hård nordlig vind då sitter vi inte där...

På den här utsikten kan man inte klaga.


Inga kommentarer: