tisdag 8 juli 2014

Så var bilen vår...

Här har vi kommit ner till en by utanför Frankfurt som heter Rödermark.
Dom hämtade oss med husbilen från flyget, så fick vi en visning av bilen så vi kunde kolla att allt stämde som dom lovat.
 Dom var noggranna och ärliga så vi hade inte köpt nån gris i en säck.
På kvällen åt vi en gemensamma middag på vårt hotell. Det blev snitzel naturligtvis...

På detta hotell bodde vi som var mycket bra.
Vi var ut och gick efter middagen för att skaka ner all mat, men ändå hade jag svårt att sova!
Tänkte på bilköpet som skulle ske på morgonen om det verkligen var rätt val? Så grubblade jag på hur Lennart skulle kunna ta oss helskinnade hem i all den trafik som fanns där!
 Så brände det i magen efter all mat.
Som tur var så snarkade Lennart på bra och samlade krafter inför morgondagen.

Som började med en jättegod frukost, massor med pålägg och som avslut en stor skål med färsk frukt och varsitt ägg under grodan.

Så dagen började bra!

Affären löpte också på bra, dom hade förberett allt bra med brickor och försäkring till bilen.
 Så strax efter vi startat var vi in och köpte lite vatten och frukt till oss innan vi satte fart till Autobahn. Vi körde till ett ställe som hette Lüneburg där vi sov vår första natt och det gick så bra så. Efter det satte vi fart mot Rostock där färjan till Trelleborg skulle gå klockan 15.00. Vi hann bra dit efter lite nyttig lärdom med GPSen. Vi lärde oss det att man skall inte välja kortaste vägen för då hamnar man in i skogen eller ut på åkrar.

Så åkte vi med båten som hette Huckleberry Finn och det tog sex timmar. När vi kom av båten körde vi ca 15 km till Smygehuk där vi stannade och övernattade vid fyren.

Så på morgonen innan vi åkte vidare så gick vi ut på Sveriges sydligaste udde. Så nu har vi kvar att ta oss långt norrut  någon gång i framtiden.

Under hemresan blev vi mer och mer bekanta med bilen som skall få namnet 'LEONA' vi har varit och beställt bokstäver i rött i dag till den.

Allt känns riktigt bra med den och vi får väl hoppas det fortsätter så...