lördag 26 juli 2014

Nu tycker jag det räcker...

Sommaren kom när man minst trodde det! Det brukar ju regna och blåsa i fruntimmersveckan och när det är Rock Off.  Men inte nu...

Nu har jag suttit inne i flera dagar och nu har dom lovat kanske lite svalare och det tackar jag för om det blir så. Över Sverige skulle det komma ställvis skurar men knappast når dom hit. För nu är jag trött på att gå och trampa på här inne. Är det vinter och kallt kan man klä på sig och gå ut och även få lite frisk luft.
Sigge stackarn han orkar inte mycket nu och Kassimirremirremurr han kommer fram från sitt gömställe när solen har gått ner. Så djuren lider och jag med dem.

Tycker nog att det kan få vara sommar och varmt men för mej är det tillräckligt med 25 gr.
Man orkar inget nu, det är väl ingen som vill baka, dammsuga, klippa gräs, rensa i blomlanden, cykla, gå raska promenader utan att börja må dåligt.

Jag vill inte sitta stilla och flämta, vill hellre flämta för att jag uträttar något!!!

Vet att när vi skall ut och resa med vår husbil till sydliga länder kommer dom att ske en sen höst eller tidig vår.

För det skall vara gött att leva.

1 kommentar:

Anonym sa...

ja det börjar bli jobbigt med värmen nu, jag som hade så bra flyt med mina långpromenader har inte varit ut och gå på två veckor. Det verkar inte som det skulle bli svalare de närmsta två veckorna heller. Suck och stånk. Helena