onsdag 23 juli 2014

O hej och hå...

Vad denna sommaren går!

Men nu skall det lugnas sej lite, för idag börjar min 'Stilla Vecka' den enda denna sommar.

För nu skall mannen in på en veckas extra jobb. Fast nu känner han att han egentligen inte skulle ha tid. Nu har han fått upp pensionärsfarten. Vi kommer knappast att få tråkigt för vi har hur mycket som helst på våra agendor denna höst.

Nu har vi varit på stugan en vecka och då tog vi med hunden och katten med i husbilen, för att se hur det skulle gå så övernattade vi i Tierp, halvvägs upp. Det gick väl sisådär, för katten han jama och ville ut efter vi lagt oss och det gick ju inte för sig, men när det började regna så blev det vår räddning för då var han nöjd att vara inne.
 Så här ville dom ligga, framme vid våra fötter. När vi körde, fast det fanns gott om rum under bordet och i sängen tänkte jag att katten skulle ha det gott, så småningom hittar dom nog sina platser. Man märker hur lång Sigge är i kroppen när han skall var runt fötterna när man skall röra sig i bilen.
Inte dom bästa bilderna men det blev inte bättre men dom var så gulliga när till och med Kassimirremurr fick använda Sigge till kudde.

Skönt var det med AC i bilen främst för djuren, ute 27 grader och inne 19. Så vi ville knappt stanna för vi ville undvika värmen.

Fast vi stannade till i Uppsala och jag köpte mej en ny surfplatta för den förra hade gett upp. En sån måste jag bara ha om jag än så länge bara använder den till att spela Wordfeud på. Lennart köpte sig en tv med antenn till husbilen. Så jag tror nog vi har blivit lite prylgalna...

Och så till värmen!
Som jag har så svårt med, får ju nästan panikångest när man inte får luft. Nu är det skönt att jag får vara hemma under denna hetta för då håller jag mig inne med alla dörrar på vid gavel så det får fläkta på ordentligt, så kan man gå och ta sig en svalkande dusch mellan varven. Stackars människor som skall trängas i städer och djurparker och alla andra måsten som skall upplevas under sommaren. Även mannen sade att det skulle bli skönt på jobbet för där har dom inte heller denna hetta.


3 kommentarer:

Anonym sa...

tack för en trevlig blogg, har följt den länge fast jag inte känner dig och du skriver så bra och underhållande. minns inte hur jag hittade den men jag googlade på något och hittade den på det viset. Hoppas du inte slutar skriva i höst fast du har gubben hemma.... hälsningar Helena

Anonym sa...

Hej Helena och tack för det. Nädå mej får man inte tyst på i första hand. Fast denna sommar rusar på för fort så jag hinner inte blogga så mycket just nu...

Anonym sa...

Du får gärna dela med dig lite mer av dina goda recept och lite mer av vitsarna du brukade skriva, men jag förstår att du har annat nu i sommar att tänka på, så jag får väl ge mig till tåls till hösten. Varje nytt inlägg av dig är så välkommet😊.