torsdag 29 maj 2014

Tre veckor nu som pensionärsleverne...

 Känslan om att vi kan göra nästan vad vi vill känns så bra. Det är nu först som jag börjar känna mig som en pensionär. Lennart får vänta till hösten för nu har han bara semester.
Fast dom har redan bokat in honom på jobb sista veckan i juli. Så då får jag säkert en behövlig 'stilla vecka'

I dag kom Kasimir med en sprattlande fågel i munnen och skulle leka med den först. Men jag fick tag i den och förde den långt bort från katten, efter den fått vila ut i min hand. Vilket namn på fågeln kom jag inte underfund med. Kanske nån trädsångare typ...


 Så har mitt svanpar fått sex gulliga ungar, hoppas nu att hon får behålla alla. Till natten går hon upp med dem i en vassrugg ute i viken så då kan inte nån mårdhund, räv få tag i dem.
Naturen är grym med dom små fågelungarna.
Så var Pernilla hem och sökte gamla saker på vinden som hon skall dekorera sin uteplats.
Då hittade vi mina teckningar från 1960.
Som den bildlärare hon är så valde hon ut två till sig.
Ja, inte var man nån konstnär men hon sade att dom var bra, för hon har ju 5 - 6 klassister så hon vet hur man tecknar i den åldern. Så hittade jag en gammal gipsfigur som jag gjort, så den måste jag bara hänga upp.

Varit på två skogspromenader i dag så nu tycker jag det bara kryper fästingar på mej så det är bäst att gå och dränka dem i duschen...

Inga kommentarer: