tisdag 6 maj 2014

Nu skall jag sticka ut min skäggiga haka...


 För jag har ju lite egna åsikter om Mellon som startar i kväll med uttagningar till den stora finalen på lördag.

I kväll skall ju Sanna upp som fjärde låt och hört på radion idag och för flera dagar sedan att dom har stora förhoppningar på att hon skall vinna ALLT.
 Men det är som med sporten, dom har medaljerna innan dom har startat...

Jag tror inte det kommer att gå så bra för henne. Man kan tänka tillbaka när dom skickat sånger som skall galas och vejlas fram, Tänk på Malena för nåt år sedan, och Robin i fjol! Dom har svårsjungna sånger som vi omusikaliska inte kan tralla och stampa takten till.

Hade dom skickat Sanna med Emty room för några år sedan, då tror jag hon vunnit allt men då blev det Charlotte Perelli och inte gick det bra för henne heller.
 Det är oftast så att den som kommer två i svenska uttagningen brukar vara den bästa låten. I år blev det Ice Wilder och hon gillade jag bäst. Hon skulle nog ha gått långt. Tänker man på alla öststater så brukar dom vill ha lite trummor, takt och rytm i sina låtar.

Men jag hoppas att det går bra för Sanna, hennes charm och utstrålning kommer nog göra att hon får många poäng.

Men snart vi vet...

Inga kommentarer: