torsdag 1 april 2010

Här kan inte några Tranor spatsera runt...

Fast nog är våren här alltid!

Fåglarna har ökat på sig så nu har jag sett både blåmes och gulsparvar och kråkorna far runt med pinnar i näbben, måste börja hålla utkik var dom bygger sitt bo.

Tranorna flög över åkrarna i söndags med inte kan dom hitta nån mat där nu, dom skulle nästan behöva flytväst på sig där dom annars brukar skrutta runt.

På tal om fåglar så kan jag berätta att havsörnarna Junnu o Meri lever vidare.
Junnu håller till vid Mellerud nära Vänern medan Meri har flygit till Västervik och är en bit in från Östersjökusten.

Nu skall jag försöka få ut lite hund o katthår och se om jag kan påskpynta lite det är ju skärtorsdagen i dag och det är väl i kväll vi skall ta vår färd till Blåkulla. Fast först kör jag via ridhuset och tar en tur på Reykur.

Trevlig Påsk på Er!

Inga kommentarer: