fredag 2 april 2010

Dom kom ändå...

Tranorna!

Tittar ni riktigt nog så ser ni dem där i vattnet eller isen som det var i morse.
En dag försenade var dem men vad gör det, nu struttar dom runt där och jag kan se dem från mitt 'datafönster'

Långfredag idag, så jag undrade med Lennart om jag skulle ta finkläderna på direkt men det tyckte han inte. För han vill att vi skall vara på vedbacken idag!!!
Men jag skäms nog, för lite gammaldagstänk har jag kvar.
Tänker nämligen på min farfar vad han skulle ha tyckt om det hela.
Han ville inte ens att någon skulle 'sticka' ens på en vanlig söndag.

Så kommer det att låta långt upp i byn av sågklingan suck....

Håller det fina vädret i sig så blir det en cykeltur idag. Får väl bestämma mig i fortsättningen att när tranorna kommit så skall 'karin' ut och luftas...

Inga kommentarer: