fredag 9 april 2010

I dag gjorde jag bort mig ordentligt...

Vi var på sparis och handlade och Lennart springer åt sitt håll men så brukar han dyka upp ibland till mej.
Det trodde jag han gjorde när jag stod vid smör och äggdisken, så jag sade till honom att jag köper bara en liten ask becel nu när jag blir ensam. Så stod han och klumade på ett åländskt smörpaket så jag sade till honom -att där nere är smöret vi skall ha.

(Det finska smöret är ju hälften billigare än det åländska som tillverkas 2 km från affären)

Då säger han till mej 'är det mej du pratar med'?
Det var en annan gubbe lika lång och lika grå med svart jacka och jeans som stod bredvid mej!!!

Förlåt sade jag jag trodde det var min man, då kom Lennart och undrade vad vi skrattade åt, så jag påpekade hur lika dom var.
Främmande mannen sade till Lennart att jag hade hållit på dirigerat honom vad han skulle köpa.
Lennart skrattade och sade att då förstår du hur jag har det hela tiden....

Ser jag han fler gånger så kommer jag inte att hålla mej för skratt.

1 kommentar:

Pia sa...

Haha, vad du bestyr ;)
Jag hade en klurig gåbbe som sprang efter mig på sparis förut. Han förföljde mig, han verkade vara gubbsjuk någe NOG!
Sen såg frun hans att han var nära mig flera gånger, sen avlusade hon honom :-D Jäkla liv de vart där.

Har också pratat med en jag trodde var M, på bowling. "Det e dom orangea kloten som väger minst" , VET DU DET???!!sa jag högt...så var det IndigoStig som stod o flinade åt mig...Man ska bestyra åt rätt karl Inger ;)

Snart dags för en cykeltur kanske?