tisdag 18 november 2008

Vilken tur...

Att det slutat blåsa.
Av någon särskild anledning har jag obehag när det blåser och värre är det när Lennart är på jobb. När han är hemma och det blåser säger jag alltid till honom : 'vilken tur att du är hemma'
Han har hört det ett antal gånger och kommer så att få höra igen.

Vilken tur...
att han kommer hem i morgon.

Vet inte riktigt vad som är roligast när han far eller när han kommer hem.
Nog är det när han kommer hem.

Jag har anpassat mig bra till det här livet. När han blir pensionär då kommer jag att skicka honom till hans söner så jag får en ledig vecka nu och då, och han får kompensera tiden han inte gett sina söner under sitt verksamma liv.

Men alla som undrar! Det är inte dags ännu, han måste nog jobba sex år till...
Så jag kan sitta lugnt här och blogga.

Fast just nu sitter jag inte så lungt, Petra var pigg och på alerten idag men snart kniper det nog till för henne.

Kanske på lördag för det har jag tippat.

Inga kommentarer: