onsdag 12 september 2007

panik...

Jag får panik när jag tänker på att jag måste blogga :) För inget speciellt här hänt idag.
Isterband med dillstuvad potatis blev en god middag. Lätt att göra, sätt isterbanden i en stekpåse i ugnen 30 min under tiden kokar du potatisen som är skuren i mindre bitar, på med mjölk när dom är mjuka och koka ihop dem med dill och salt, ibland behöver man strö på lite mjöl för att få stuvningen, det beror oftast på potatissorten.
Serveras med rödbeta och gurka till finnar och ketchup till svenskar....

Nu skall jag gå ner och äta en nygjord äppelpaj med mumsig vaniljsås till.

Casandra, kan du ta bort fotot av mej och sätt in nån annan rolig bild tex. en huvudbild av en alpacka för dom är för gulliga....eller en brunmaskad Ragdoll

2 kommentarer:

cassie sa...

ja jag ska se vad jag kan göra

Pernilla sa...

Nej uj vad hungrig jag blev nu!!! Undrar hur många ÅR det är sen jag åt isterband!? Minst 21 år!!! (För så länge sen är det jag flyttade hemifrån).
Du klarar ju det här riktigt bra! Kan du inte skriva flera goda mattips??
Men vad tusan är en sån där som du nämnde om sist???
pst! Väntar på en härlig Alis kebab! Slurp.