onsdag 14 juli 2021

Jag klarade det!

 

Kom i och ur båten med några starka armar till hjälp.


Här hade jag kommit på på plats under parasollet. Varmt och svettigt var det där, Mycket att titta på i hamnen där det hölls många vattensporter...



Så lurade jag alla mina vänner på fb att det var jag som var ute på en SUP-bräda.


Det var bara Petra som skrev att hon var mycket lik mej. Skulle inte en tänka tanken att göra detta, Kan inte stå på mina knän och så nyopererad för höften, och till på det sjuka axlar. Jag hade sjunkit som en sten och legat på botten i ett nafs. Men mycket roligt hade jag när så många trodde det var jag.

Nu sitter vi hemma och försöker överleva, tror inte jag varit med om så varmt så länge, idag hade vi 32 grader i skuggan. Korsdrag har vi i huset och flugor och bromsar flyger in och ut som dom vill. Men det får vi ta.

Så var vi och hälsade på Moniz med föräldrar idag och där behöver inte Zandra tvätta så mycket för på Moniz behövs det inte några kläder.


Nu skall vi börja planera och packa in i husbilen för vår resa i sommar, Först en sväng till Söderhamn och göra vakten i båthamnen, sedan ner till Stockholm och träffa Casandra och hennes nya kille.

Efter det skall vi ner till Oskarshamn på träff med Lennarts kusiner, där stannar vi i två dagar och besöker Blå Jungfrun. Efter det ner till Kalmar där deras förfäder bott, besöka gravar och så lite andra upplevelser. Sedan på söndagen skingras våra vägar och vi tar oss ner till Karlskrona och tar båten till Gedynia. Därefter genom Polen, Litauen, Lettland och Estland. Så båt till Helsingfors och därifrån kör vi hemåt genom Åländska skärgården. 
Kanske jag hinner blogga lite från resan om ni är intresserade...




Inga kommentarer: