tisdag 14 juli 2020

Nu skall det röjas...


När vi nu har en liten naggande god släpvagn så skall mycket föras till sopstationen.




Första lasset...




Andra lasset. Nu skall jag börja plocka ihop grejer att föra till Emmaus, det finns en hel del...




Skåpen är fulla med sånt vi inte behöver. När vi flyttade in i vårt nybyggda hus lämnade jag sakerna i det gamla huset på gården, Tagit vara på det jag vill ha kvar men så finns det massor man inte behöver och tydligen ingen annan av barn och barnbarn heller. Så nu har jag skärpt till mej...



Massor med koppar från min mors tid, det är ju ingen som dricker ur sådana koppar nuförtiden, men kanske nån på Emmaus vill ha?




Nu har jag sagt till mannen att nu får vi skrida till verket och få bort det gamla huset. Visst är det sorgligt men när det börjar rasa grejer från huset när det blåser så är det dags.
 Nu i dessa corona tider när vi är mycket hemma måste det ske, För nästa sommar kanske vi kan tillbringa vår tid på stugan i Söderhamn. I år har vi inte kunnat fara dit.

Så jag plockar och plockar och suckar och suckar. Och kan inte förstå att dom har sån kalabalik i Sverige att så många måste fara till Ullared och handla. Man kan ju inte ta med sig grejerna sedan när man vandrar vidare. 

Jag kommer ändå ha mycket för mina barn att sucka över när dom skall ta vara på efter oss.

Inga kommentarer: