tisdag 17 mars 2020

Nu får vi uppleva underliga tider...


Tydligen är det farligt att vara en 70 plussare! För vi skall hålla oss hemma och handla bara den första timmen affärerna har öppet.
Bra är det förstås om vi kan 'mota Olle i grind' Så vi inte får coronan hit till Åland.

Skönt är det att vi kom hem i tid och att vi bor som vi gör, för skogspromenader, vedbacken kan dom inte stoppa oss för än.

Skulle berätta om mina krämpor. Nu har alla utslag lugnat ner sig och alla prover dom tog var bra utom borreliaprovet som var förhöjt, Skall ta ett nytt prov i slutet av mars så hon kan se åt vilket håll det är på gång.
Så skall jag få träffa min ortoped på fredag och han skulle skriva en remiss till hudläkare, för jag tror stenhårt på att det är protesen jag inte tål. Hudläkaren skall nog få kolla upp vad det är som jag är allergisk mot. Nu har jag inte tagit någon allergimedicin på en vecka. Men det ömmar på ett nytt sätt inne i knäet och så kryper det och irriterar innan för skinnet på knäet. Så något djävulskap är det där inne. Hoppas att det kan botas med mediciner för jag vill inte göra om operationen igen.

Mitt högra knä har klarat sig bra men det är av titan, nuförtiden tillverkar dom proteserna av kobolt, krom och nickel. Kanske dom blir billigare att köpa in skulle jag tro. Läst många artiklar som jag hittat på nätet om att det blivit vanligare med allergi mot dessa proteser.

Så nu kan vi inte planera nån resa än med husbilen innan vi vet att coronan är borta och gränserna öppnas. Och att jag blivit bra i mitt knä.

Våren är på gång, den kan nog inget virus stoppa, krokusarna blommar och skrakorna simmar i viken och friar. Även svanarna håller på att köra bort dom som inte skall vara kvar i viken när det är dags för deras bosättning.

Nu skall ni få några bilder av en havsörn som fångade en id eller brax från isen och flög i väg med den.













Nu får jag väl sitta mest hemma och titta på fågellivet och så har jag ju netflix, snart har jag sett dom flesta avsnitt av Outlanders. Men några kvar att njuta av. Sedan kommer det svåra att hitta nån ny bra serie att följa.


1 kommentar:

Libra sa...

Ja Corona viruset har vänt upp och ner på allt i samhället.
Skönt att det inte invaderat er på Åland än i alla fall.
Vet inte hur det här ska sluta. Snart är väl hela Sverige lika nedstängt som andra länder.

Jag har suttit instängd med en förkylning i lite över en vecka nu.
Man måste ju vara hemma i 14 dagar, isolerad, även om det bara är en vanlig förkylning.

Hoppas det löser sig med ditt knä problem.
Och att ni får må bra och slippa viruset i fortsättningen också.

Kram Carina