onsdag 11 mars 2020

Hemma igen...


efter en helt underbar resa! Allt löpte på bra, vi reste ner med två vänner men dom lämnade vi kvar en vecka till. Vi var så nöjda efter en vecka.

Vi upplevde mycket där också, första turen vi var på var runt om vulkanerna och allt var som ett månlandskap. Dom hade varit där och tränat innan dom klev av på månen.






Så några demonstationer av hur varmt det var i marken. Kvällen avslutades med middag i det runda huset som ni ser.


Sedan var vi ut och åkte ubåt, såg många fiskar och vrak, var ner till 30 meters djup med ubåten som var byggd i Finland 1990.








Så en fredag kväll var vi till Vilda Västern, det var en trevlig kväll med mycket bra musik och god mat och dryck, det var bara att ropa yhaii så kom dom med en ny kanna öl eller sangria.





Så nästa utfärd var att se Lanzarotes juveler, en heldagsutfärd med start klockan 9 på morgonen.  Där fick jag ordentlig träning att gå i trappor, i en timme besökte vi en grotta som vi gick upp och ner i trappor, var helt slut och tänkte gud vad skönt att komma till bussen och få vila!!!
Tog bara 5 minuter till nästa grotta, som det också var många trappor i. 






Som ni ser här är det trappa upp och så trappa ner, jag var alldeles genomsvettig efter allt trappande.



I den sista grotta fanns en pool, fast den fick bara Spaniens kung simma i. Fast många trodde nog jag hade tagit med ett dopp så våt i håret som jag var.

Lanzarote är en ö att rekommendera, den bästa av dom kanariska öarna jag varit på.

Så slutligen kom vi till en utsiktsberg där vi kunde se över till den nyligen tillsatta åttonde kanariska ön. La Graciosa. Den tittade vi bara på, där finns inte några asfalterade vägar än.






Det är skönt ibland att komma bort och ha det största bekymret, var och vad skall vi äta ikväll. Det lyckades vi bra med. Bra mat och trevliga människor. Mina matbilder skall jag bespara er.



Så kom detta stora plan och tog oss hem. Vi satt som packade sillar och när man började anpassa sig efter 6 timmar var det dags att kliva av.

I mitt nästa blogginlägg skall ni få läsa fortsättning på mina krämpor, för dom består än...

Inga kommentarer: