tisdag 24 mars 2020

Hej på Er!


Nu sitter man i en frivillig karantän, hålls hemma så mycket som möjligt och undviker folkkontakt. Nu är det 4 coronafall här på Åland, så det kom hit till slut och det är väl bara början.

Det finns att göra här hemmavid, nu har vi börjat med att tömma klädkammaren, man köper nytt och lägger in men det gamla tas aldrig bort.

Började med att tvätta upp dom tröjor mannen får behålla, många måste jag smyga ner i sopsäcken utan hans vetskap, han kan inte slänga nåt. Han tror allt är 'bra att ha'. Förr när han jobbade så kunde jag rensa utan att han märkte nåt men nu går han efter mej som en 'rysk spion' och kollar vad jag gör...




Idag blev det uppehåll i garderoben för det blåser för kallt att vara ute och sortera. Fast en maskin till har jag tvättat för det är ju bra torrväder.

Så det finns att pyssla med, så har jag börjat sticka en pippitröja för man skall ju få bli mormorsmor i sommar till en flicka som skall få namnet Monitz. Om allt går bra som vi gamla människor lägger till och inte tar allt för givet!

Så har jag träffat ortopeden och inte blev man klokare av det. Han tyckte det såg för hemskt ut när han såg foton när det var som värst. Nu höll jag upp med Zyrteken 1,5 vecka så jag skulle se om det blev värre. På ryggen har jag haft klåda med knölar under huden och dom såg han också. Knäet börjar se bra ut men det ömmar inuti.

Han hade aldrig varit med om detta förut och han var tveksam om det var protesen. Remiss till hudläkare skulle han skriva och att det var brådskande! Det kan man undra när jag kan komma till en sådan? För det är han som skall ta testerna på mig. Nu är det så att han kommer från riket en vecka i månaden och nu får han inte komma hit. Så det kommer att ta många månader innan jag får nåt besked om vad orsaken är.

Nu sätter jag in två bilder av knäet!




Den här bilden är från det jag fått medicin och det har börjat torka ut och utslagen minskade.




Den här är från idag, så det är mycket bättre nu, men när det kliar på andra kroppsdelar är det inte så roligt. Skall nog överleva det här, det finns många många andra som har det för jäkligt just nu.

Tror att den här isoleringen kommer att vara länge. Så vi får nog lära oss att leva på ett nytt sätt nu.

1 kommentar:

Libra sa...

Grattis till den nya familjemedlemmen som ska komma. Vad roligt.
Det är ju ett elände med dina utslag. Förstår att det är jobbigt.
Och nu är det ju som sagt var inte så lätt att få komma till vården.
Dom hinner inte med annat än det mest akuta nu i dessa Corona tider.
Jag hoppas att det ordnar sig för dig snart.
Kram Carina