fredag 20 december 2019

Svårt att hålla sig för skratt...


Idag 4 dagar före julafton och en fredag, for vi in till Sparhallen för att handla lite, poängtera lite! En julskinka kom med hem men inte mycket annat till julen. Räknar med att jag skall nog få det jag behöver om nån dag.

Men!!! Jag stötte på några gamla arbetskamrater från Birka tiden, som jag aldrig stöter på där! Där var dom med sina fruar och handlade och såg helt malplacerade ut. Inte brydde dom sig om varorna utan hejade glatt runt på gamla bekanta. Så det är runt jultiden dom tar sig ut och in i mataffärer. Men kul att träffa dem, men tusan vad dom åldrats, det tyckte dom säkert om mej också...

Det var ju på det glada 70 -80 talet vi jobbade ihop på båten. Tror jag måste fara en sväng i morgon också och se om nån annan dyker upp.

Annars är det så skönt att vara hemma igen, fast dimman omsluter oss, fast vi kan ändå kolla vårt skidskytte som vi gillar och så skidorna i världscupen.


Så fina Ville som kommer in mer och mer på dagarna, kan komma och göra mej sällskap när jag vill ta en eftermiddagslur. Även skidskytte gillar han från soffan men han ligger för det mesta med ögonen fast och bara lyssnar...

1 kommentar:

Libra sa...

Alltid roligt att träffa gamla bekanta. Vilken fin kisse. Jag har också katter, 2 stycken.
De är det bästa sällskap man kan ha. Men skidtävlingarna får jag titta på själv. Haha.
Ha en trevlig helg nu.
Kram Carina