lördag 7 december 2019

Snart bär det ååå...


Det här har jag väntat på! Att få bli så pass frisk så jag kan flyga iväg till andra länder. Som i morgon blir Kap Verde öarna.

Så nu tar vi färjan ikväll till Kapellskär. Sedan tar vi oss till Måby parkering, där vi även hyrt ett rum över natten. Bott där tidigare och dom har sköna sängar. För det gäller att sova 5 kvart i timmen när man skall upp tidigt.

I morgon bitti går flyget 08.30 svensk tid, det gäller att vara två timmar före där om jag skall ta mej fram till gaten som säkert är längst bort. Så har vi bokat in oss på första parkett med extra benplatser och service. Se fram emot när jag får beställa in min Bloody Mary som jag alltid tar när jag flyger. Det liksom hör till...

Så enligt planerna skall vi landa 14.15 deras tid på ön Sal. Dom är två timmar efter så kan man vila ordentligt på flyget har man en helkväll framför sig där. Skall bara ta 20 minuter till staden Santa Maria där vi har vårt hotell.



Nu lämnar jag min blomgrupp av Amaryllis som står i knopp. 
När jag kommer hem hoppas jag får njuta av blommorna. Köpte 3 lökar i Sverige för 100 kronor och när jag var in på en blomsteraffär här hemma kostade en liten ynklig lök lika mycket! Man kan bli lite frustrerad när allt skall vara så dyrt här hemma. Ändå vill dom att man skall stanna hemma och handla åländskt. Håll priserna nere så kan man göra det.

Nu skall jag njuta av resan och vistelsen där nere och har dom bra uppkoppling kanske ni får nån bild och rapport därifrån.

2 kommentarer:

Libra sa...

Vad härligt att få ge sig iväg ut och resa. Ha en alldeles underbar resa nu.
Kram Carina

torpey clare sa...

Vilket stort vittnesbörd, jag är Torpey Clare och har varit gift, var nöjd med mitt äktenskap, inte förrän när min make började lyssna på skvaller om att jag inte var trogen mot våra äktenskapliga löften, jag försökte få honom att förstå att de var lögner, men han förlorade kärleken, förtroendet och förtroendet för oss. Så vi blev gnagande par och fyllde sedan för skilsmässa, senare blev vi separerade. år efter vår skilsmässa försökte jag leva ett normalt liv men jag kunde inte, så jag började en strävan efter att få tillbaka min man, då hänvisades jag till, BaBa ogbogo en stor och mycket andlig man som kastade en kärleksförtrollning på mig och fick min EX tillbaka till mig inom 48 timmar. med glädjen och lyckan i mig, släpper jag hans kontakt här för dem som har problem med äktenskap och äktenskap. greatbabaogbogotemple@gmail.com. Ta kontakt med honom, han är verkligen en stor och mäktig man. Hjälper också med att följa frågor ...
(1) Stop Divorce (2) End Barrenness (3) Behöver andlig hjälp (4) Alla typer av stavning