tisdag 7 maj 2019

Hem kom vi!


Tack vare att vi var en 'stor' grupp på hela 25 pers. Det var ännu större grupp från Köpenhamn där vi mellanlandade och lämnade av dem.Kändes nästan som ett privatplan som flög hem oss till Arlanda. Oh jäklar vad han körde på vi var framme nästan en timme före ankomstid. Maltas flyg.



Här under Neapel



Här ser ni Vesuvios i fjärran, som man nästan var upp till...

Fick stanna en natt extra i Sverige eftersom vi missade båten, men det gjorde inte så mycket, kunde ha varit mycket värre.




Ville var glad och kelig när vi kom hem, dom två första nätterna. Nu kommer han upp lite mer sällan  fast han ligger under bordet i blankrummet på nätterna.



Så har jag fått träffa en ny släkting till mej som jag högst troligen är faster till!!! Enligt våra DNA forskningar så har min far hoppat över 'skacklarna' nån gång på slutet av fyrtiotalet och fått en son som är pappa till henne, Anna.  Anna själv blev adopterad till Sverige, och det finns knappast nån chans att vi får tag i hennes biologiska far. Tack vare att hon varit flitig i sin forskning och jag tagit mitt DNA så träffades vi. Så det där är intressant, det där med DNA.



Så har vi provar fiska lite, fast det blev bara tre fula fiskar, 2 gäddor och 1 braxen. En liten vacker sik också..



Så har vi jobbat på vedbacken med en liten del av all Alfrida ved vi har att ta hand om. När vi fått hem allt från skogen och kapat och klyvt det så behöver vi inte jobba mer med ved åt oss, fast jag tycker det är roligt, kanske vi får börja sälja bort så vi kan fortsätta, det ger bra motion...

Ha det bra...

Inga kommentarer: