torsdag 28 mars 2019

Eländes elände...


Helt plötsligt kan jag inte gå!

Igår tog jag mig en 4 km promenad i rask takt och sedan hjälpte jag mannen i skogen lite grann vad min kropp kan. Här även varit och hjälpt han idag också.

När jag kom hem och skulle laga lunch till oss så började ta så jäkla ont i höger ben bakom knäet, så nu kan jag bara släpa mej fram med farfars käppen till hjälp. Jag som så ville fara och spela boule nu på eftermiddagen, men kan ju inte. Så nu gäller det att vila ordentligt så jag kan vara med i Vårcupen i Eckerö på måndag.
Som tur är tar det inte ont när jag sitter och lyssnar på min ljudbok, tack och lov för den.




Den gångna veckan har vi eldat en dag och jäklar vad rishögar vi fick undan. Går ju så bra när mannen kan ta dom med gripen på traktorn och lägga dom direkt på brasan. Så nu har vi det mesta borta från gården. Det är bara vedbacken som blir större och större...



Många stockar blev det av Alfridas framfart vid nyåret.




Igår provade jag på att locka på Ville på dagen, och tänk han kom! Vi kunde umgås ute för första gången, han tvinnade runt benen som en riktig tamkatt innan han drog vidare. Fast nu har fästing säsongen startat. Han är i alla fall medgörlig när jag plockar bort dem på honom.




Gott om havsörnar har vi runt om oss. denna gång räknade jag till 12 stycken, alla fick inte rum på bilden och så blev den lite suddig för det var lite långt avstånd.



Dom här två poserade lite närmare på isen.



Så har mina tranor anlänt, lite tidigare än förr om åren. Då brukar jag få se dom på min åker första dagarna i april. Dom var tre stycken som kom, undrar om det var familjen från i fjol? Då fick dom tre ungar men bara en överlevde. Så undrar jag vad dom tänker när dom ser skogen nu, när det knappt är framkomligt av alla träd som ligger kors och tvärs. Tur att dom har vingar...

Inga kommentarer: