torsdag 7 mars 2019

Hälsning från Playa Ingles...


Där solen skiner och svetten lackar, fast vi håller oss mest i skuggan.



Här har vi vårt hotell med poolområde, som vi bara passerar, för jag vill inte ligga  som en strandad val och bränna upp mej.



Första dagen gick vi runt och kollade sanddynerna som vi bor nära till. Det finns en fin lång strandpromenadväg utmed dem som vi använde, för jag kände att jag växt ur sandlådan. Men dom som gick där fick nog ordentligt med motion.



Andra dagen for vi till Vilda Wästern i San Augustin och kollade på cowboysen. Här oppträder en hästviskare. Kollade på djuren att dom hade det nog bra. Dom var fina i pälsen och mycket hö hade dom att äta. Korna fick motion minst en gång om dagen när dom skulle rusa genom stan.





Så spelades upp ett bankrån med lite dueller med lösa skott som smällde på bra. Dom underhöll oss bra i 4 timmar där det spelades trolleritricks och så dansade dom med publiken och allt avslutades med att dom lärde upp Linedans. Så det var en trevlig utflykt.



Fågelintresserad som jag är, blev jag glad att få se en härfågel!



Igår var vi och fick kinesisk fotmassage som Petra tipsade oss om.




Vi tog en halvtimme och det var hur skönt som helst. Så det kommer vi att göra om igen när möjligheterna finns. Kvällen avslutade vi på en japansk restaurang där jag åt makirullar och Lennart tog räkor i en god sås. Så vi kanske avslutar denna vecka där misstänker jag. Maten är ju hälsosammare där, annars är det mest pommes och andra onyttigheter som serveras.



Nu skall vi gå ut och fånga den här dagen också, få se vad den har i beredskap. I morgon tänker vi ta bussen till Mogan och tillbringa dagen där, för då har dom marknadsdag där.


Inga kommentarer: