tisdag 18 december 2018

Så var det dags igen...


Att berätta lite om dom senaste händelserna i mitt liv.

Allt lugnt och stilla. Bara Lennart som opererat sig för Spinal Stenos. Det är ju så när gubbar blir gamla, kan hända kvinnor med, att ryggkotorna trycks ihop och nerverna kommer i kläm. Så nu är han upputsad där så vi får hoppas att nerverna hålls lugna nu och inte värker på nätterna.



Under tiden han låg inne och blev ompysslad så spelade jag Boule. I den årliga Luciacupen som hålls i Eckeröhallen. Mitt lag stack väl inte ut för vi kom på 22 plats av 32 lag. Men vi hade ett annat lag från Roseboule som skrällde, ända till tredje plats!

Så hamnade jag på en Eckerökryssning mitt i veckan för att äta julbord. Mina forna arbetskamrater bjöd mej på resa och mat för att man fyllt tant! En riktig trevlig resa blev det. Mera sånt borde man göra...




Så i söndags hade jag julmat för mina närmaste sörjande. Barn o barnbarn, dom som var hemma på ön. Maten gick åt och klippboken min är populär nu bland dom unga, att läsa om allt som dom ställde till med i tidningarna. Inget farligt, mest humor. För Casper och Jesper dom hade ett band som det stod mycket om och så pryade dom på en tidning och då gick det hett till i messaspalten  bl.a.

Det är bra nu att jag sparat så mycket klipp det märker jag nu.



Så till min Ville trille! Han trillar in varje kväll in genom kattluckan och äter sin mat i pannrummet/verkstan och sedan kommer han in i köket, när jag är ensam där och då är han så kelen. Lennart har han inte än accepterat till fullo, men går bättre och bättre för varje dag.



Här ligger han i köket bredvid mej och i går kväll blev det ännu ett framsteg när han vågade sig in i blankrummet och up i soffan med mej.



Modig kille. Han kommer alltid in på kvällen nu och så är han inne hela natten märker vi. På morgonen när vi stiger upp så då ser vi hur han smyger sig ut, han vill inte vara med på dagen med vårat spring hit och dit. Han har väl alltid hållit sig gömd dagtid och det är väl till sin lilla lya nånstans som han drar sig tillbaka.


Fast nu skall han få hela huset för sig själv i två veckor. Kattvakten kommer att gå hit och mata honom men han kommer att kunna gå som han själv vill.

För i morgon drar vi till Stockholm sover över hos kusin Benke för att ta oss till Arlanda på torsdag morgon och så med en litet mellanstopp i München så skall vi komma vid 4 tiden ner till Cypern.

Så nästa gång ni hör av mej är därifrån om det händer nåt intressant...

God Jul på ER!

Inga kommentarer: