söndag 4 november 2018

En fotoblogg...


blir det idag om vad som hänt sista tiden.


Varit på kalas hos Petra som höll en försenad 70 års middag för mej efter som jag vägrade själv att ställa till med nåt. Nu har man ännu en gång klivit över en ålders tröskel som skall föra mej ut i det okända.

Här firade jag med 4 av mina barnbarn och deras flickvänner, dom andra två var på Bali och i Stockholm.



Mellan dom blåsiga dagarna har vi fiskat. Mest sik kom det och ibland en gös.


Så fick vi ta del av fjärdens guld, sikrom. Det tackar man inte nej till.




Så kör jag stavgång några gånger i veckan och minst 3,5 km skall det vara. Att det blev över 4 km igår det tackar jag för. Jag inser att jag måste hålla igång lederna för min artros som sitter överallt utom i käkbenen, för det tar inte ont att äta mat .



Så tvingar jag in den motsträviga mannen två ggr i veckan in i bastun. Läste om att det finns vetenskapligt bevisat att hjärta och blodomlopp får ett gympa pass om man sitter minst 20 minuter. För nu skall vi försöka satsa på att bli 75! Så då gäller det att kämpa på.



Idag kämpade vi med en stor tjock björkstam att få den klyvd. Vissa var så tunga så han måste klyva dem i fyra bitar med motorsågen för att få upp den på klyven.


Envisa och tjuriga var dom men vi fick dem till slut i sådana bitar att dom går in i pannan. Nu har vi 38 häckar fulla med ved plus denna hög. Som skall plockas in i en häck när vi får nån tom.

Jag gnäller att jag får inte elda så mycket, det är ju så varmt ute än. Men ved har vi så vi klaras oss säkert 3-4 år framåt. Men det är  ju roligt att jobba på vedbacken. Då får man ju träna upp muskelstyrkan som lär vara så viktigt för oss äldre.

Inga kommentarer: