måndag 22 oktober 2018

Dagarna går...


Det händer väl inte så mycket att blogga om. Här kommer ett litet bidrag i alla fall!


Fiskat har vi gjort när vädret varit bra. Sikar och abborrar har vi fått, inte så mycket skräpfisk och inte heller fler gösar. Så måste man försöka variera fisken också. Så nu dubbelpanerade jag abborrfileerna och friterade dem. Det blev mycket gott, serveras med en god remouladsås till.


I går var det rådjursjakt runt husknuten. Jägaren stod på pass på åkern fullt synlig från fönstret och hunden skällde i skogen. Så kom bocken fram, men tur var att avståndet var för långt för gubben. Så försökte en jägare med hund genomskjuta bocken så han skulle springa åt rätt håll. Men han var klok han sprang in till grannens tomt. Så då drog dom härifrån.
Trillingmamman kom fram idag och visade upp sig med alla sina tre ungar som klarade sig.

Vet nog att det måste jagas och hålla ner beståndet, men tycker dom kan hållas till i skogen...

Så jobbar vi på vedbacken klyver och kapar ved. Bäst att hålla på nu, för i november blir Lennart opererad i ryggen för 'Spinal Stenos'. Skall nog inte vara nån komplicerad op, men efteråt måste han säkert ta det lugnt.


Nu har jag laddat upp med bara nyttigheter, Ingefära snapsen vill jag inte vara utan. Så köpte jag E vitaminer idag för de skall ju förhindra ålderdomen. Så dom skall jag testa i 60 dagar i alla fall. så skall man äta ett äpple om dagen som håller doktorn borta från magen.

Så skall vi basta minst 2 ggr i veckan. För det är vetenskapligt bevisat att hjärtat och blodomloppet får sig ett gympapass. Minst 20 minuter och gärna ordentligt varmt. Men, men mannen är lite dålig på det, fick tvinga honom kvar lite längre än tidigare. Sen när han går ut då brukar jag brassa på ordentligt.

Så måste det vara lite stavgång mellan varven, sen skall man väl må bra?

Inga kommentarer: