tisdag 20 november 2018

Ingenting som hänt på en vecka så plötsligt...


händer två saker inom nån timme!

Vi ser att dom lovar bra väder för fiske så vi stack ut och lade ett nät. När vi kommer hemkörande in i viken och tar sikte på båthuset smäller det till i propellern!
Hoppsan vad var det tänkte vi, jag såg att det vispade på i vattenytan, vi svängde om och då fick vi se detta.



Vi hade kört på ett stim med idar och minst fyra låg döda, några andra stackare såg jag att simmade vidare. Inget roligt att se, så i morgon blir det att puttra ut och in i viken i sakta mak att dom hinner undan..

Så efter nån timme skulle jag ge mat åt Ville, tog god tid att sitta med honom medan han åt. Efter det började jag locka på honom och hålla fram handen. Och tänk! han kom fram och snusade och så började han kråma till sig så jag fick krusa honom och klia honom runt halsen. Kände en fästing och tjocka tovor på bakpartiet men inte läge att börja med sådant vid detta tillfälle,
Han blev så kelsjuk så jag tänkte, vad gör han, vet han hur sånt här går till. Så jag kliade en stund till och sedan sade jag till honom, nu räcker det!
 Vi måste båda fundera på vad som hände. Jag gick in och var helt euforisk, kanske han med.
Spännande och se fortsättningen i morgon.  Detta fattar jag knappt.
Efter 3,5 års matning, 1,5 år sedan vi fångade in honom och kastrerade honom. Nu i höst har jag suttit i 41 dagar nära honom när han ätit. Så till slut litar han på mej. Så då är det min tur att gå sakta fram.

Så har vi bokat in vår VÅRRESA!


Till Amalfi i Italien. I våras var vi och åkte på Donau i en vecka, det här är från samma resebyrå, så jag hoppas det blir lika bra. Till sådana här ställen kommer man inte med husbilen och sedan bli guidad runt och få reda på lite saker är bra.

Så låt vintern med Ville gå i en bra takt nu...

Inga kommentarer: