söndag 14 oktober 2018

På väg hem...


Vi tillbringade dagen i Kiel, med att titta på båtar som slussade ut och in. För vi stod bredvid slussen. 
Så cyklade vi vid kanalen och på stan på dagen i 2 timmar. På eftermiddagen tog vi 'hop on hop off' bussen, fast det var nog inte mycket att se.

På kvällen blev det Stena Scandinavica hem. Där vi åt en tre rätters middag och deltog i en musiktävling innan det blev dags att krypa till kojs.

Bilder får ni inte för dom är insatta på andra datorn och dom når jag inte från den här.

Så kom vi till Sverige tisdag morgon och tog sikte hemåt, vi stannade och övernattade i Köping, där blev det köttbullar med mos i bilen. I Sverige äter man köttbullar så klart!

Följande dag blev det full fart mot Kapellskär med stopp på IKEA, Biltema, Jula. Måste handla hem blommor också till mej. Hem kom vi halv tolv på natten.
Då hade vi varit borta i 33 dagar och kört 9200 mil.


Nu har vi installerat oss hemma och fått allt upptvättat , så nu skulle nätet i sjön.




Fisk fick vi! Har aldrig varit mer om nåt djävligare, hängde en massa skitfisk som mörter, braxen och björkna i klasar. Fick båten full, så vi måste sitta i den och plocka ur fisken. För tungt att lyfta det ur båten.




Tog nån timme innan vi fick bort allt från nätet. Lite tur hade vi för bland all denna skräpfisk fanns det 11 gösar och 7 abborrar.


22 fileer gös är alltid bra att ha i frysen.

Så till mina vilda djur. Har ju haft en kattvakt som matat min vilda Ville, så ville jag se hur han ser ut så vi satte upp åtelkameran och då såg vi att han har en annan vildkatt som kompis, dom sitter bredvid varandra och äter.

I går kväll märkte jag att Ville inte sprang så långt bort när jag kom med maten utan satte en bit ifrån och tittade på mej. I kväll tog jag byxrenset från gösen gick dit och satte mej i en stol och inväntade honom. Han kom snabbt in satte en stund och tittade på mej men så gick han fram till fisken och åt upp den med mej sittandes ca 5 meter ifrån. En stor seger för mej. Kanske han saknat mej när jag varit borta. Den andra vildkatten var där också och kom in men han stack när han såg mej.

Nu skall jag nog sitta där ibland en stund när jag går dit med maten. Han kommer alltid när det skymmer...



Inga kommentarer: