tisdag 14 augusti 2018

Snart dags att ge sig iväg ut på vägen igen...


Nu har vi varit hemma en vecka och fått lite gjort.



Mannen har gått och kämpat emot vassen, han syns som en liten röd prick på bilden. Nu väntar jag bara på att det skall regna lite så det gråa kan få bli grönt. Som jag sedan får klippa förstås. Vi som inte skulle ha så mycket gräs att klippa. Det blev helt tvärtom...




Mina lupiner frodas i alla fall, Hoppas jag får se dom blomma nästa år.



Så fick jag se rådjursmamman med sina tre killingar en tidig morgon. Dom gick på östra sidan om huset. När jag tittade mot väster...



Så gick tranfamiljen där. Ungen är snart lika stor som föräldrarna, det är den till höger. Nu kan den flyga så då är den säker från räven i alla fall.


I morgon mitt på dagen tar vi husbilen och drar till Sverige. Planerar att övernatta i Karlskoga. För att möta upp Lennarts kusiner i Skövde på torsdag. Där skall vi kolla på GES uppträdande och umgås några dagar.

Inga kommentarer: