fredag 24 augusti 2018

Båten full idag...



Ni kan ju tänka er när jag fick se denna sitta fast i nätet! Då hade han som tur var nätet runt mun, Lennart kom och hjälpte mej att få in den i båten. Som vanligt låg håven i båthuset men den hade varit för liten ändå. Som tur var höll han sig lugn. Så jag fick fortsätta dra upp resten av näten medan han låg mellan mina fötter. Det var inte så trevligt.

12,5 kg vägde han!



Här vägs han. Som tur var hade vi en bekant som ville ta vara på den. Men han sade att han aldrig tagit vara på en så stor gädda.

Fast det blev ju fisk i dag ändå, jag var så sugen på sushi så jag köpte 5 bitar till mej och mannen som inte gillar det fick en toast till förrätt.



Mmm vad gott det var.  Sedan blev det dom två abborrarna vi fick idag till varmrätt.



Ni som panerar fisken skall prova panko! Ett japanskt ströbröd och det blir gott.

I morgon bitti blir det tidig uppstigning för då skall vi fara till Rimbo och spela boule. Vi får komma dit med 4 lag 12 pers, så vi tar morgonbåten dit och kvällsbåten hem. Så hoppas vi att det gå någorlunda bra för oss... Huvudsaken vi har trevligt under dagen.

Inga kommentarer: