måndag 25 juni 2018

Så var denna midsommar över för detta år!


Vädret blev som det brukar, regn och blåst och kallt. Ändå kom det inte så mycket regn som vi önskade bara 10 mm.

Så blev det midsommarlunch i en sommarstuga med en svensk midsommarstång.






Sedan blev det en cykeltur till vår egen stång.



Där några tappra mammor dansade med barnen i regnet.



Så har Lennart fått hem sitt DNA svar. Där gick jag igenom alla hans 1860 släktingar för att hitta nåt intressant. Och visst gjorde jag det. En Reed som han är släkt med har släktingar på Åland och inte vilken släkt som helst. Bamberg , som två av mina barnbarn kommer ifrån. Men hitta den kopplingen kan nog vara svårt.



Så håller vi på att plocka sten ut lermassorna och snart har vi nog allt utbrett för i morgon skall han få låna en riktig tung sak att släpa efter pissmyran. Bild kommer efter det har hänt...


Så till slut till en lycklig sak! Trodde mina tranor hade mist sina ungar. För det stod ett par nere vid stranden och förde ett riktigt oväsen och sedan flög dom iväg. Så kom midsommar och en stuga bredvid oss fylldes upp. Och där har det varit ett riktigt oväsen hela midsommar. Det skall köras med trehjulingar och moppe och det skall brummas och sladdas hit och dit under höga skrik.

Men idag for dom hem och vad händer? Jo då kommer tranfamiljen från samma håll och samma tid. Dom har bara två ungar kvar men oj vad dom vuxit!


Här kommer dom springandes över gården förbi min tama bock.



Det var LYCKA att få se dom vid liv!

Inga kommentarer: