söndag 17 juni 2018

Nu har jag tagit mej i kragen...


och skall försöka blogga lite.

Det har varit fullt upp sedan vi kom hem från skäret.

Nu ikväll fick jag se nåt jag aldrig sett förut! Mamma och pappa trana kom spatserandes över vår röriga tomt med sina tre ungar. Fick inte tag i kameran snabbt nog för dom gick in i gräset. Men några bilder fick jag. Men tänk om jag fått dom när dom kom, det skulle ha blivit årets bild för mej. 

I förrgår skymtade jag dom och en unge, men nu vet jag att dom har tre. I morgon kväll kommer jag att sitta på spaning det är säkert!





Så har jag lyft ut mina inneblommor som mest består av Crassulor. Dom trivs så bra ute sommartid.




Mina orkideer som blommar så otroligt mycket för andra gången får stanna inne.






Så har mannen tagit fram 'pissmyran' för att försöka skruva ihop den och få igång den. Då skall den sedan få stå med vedkapen på sig hela tiden.



Så nu är han inte sysslolös. Kört hem 31 lass med muddermassor som han lagt nere mot sjön som skall bredas ut så alla gropar kommer bort så det blir lättare att hålla vassen borta. Och i alla dessa massor finns massor med sten. som vi plockar, fast i morgon skall han få låna en stenplockare så då kommer vi att spara på våra ryggar.


Så gör vi som alla andra, väntar på att regnet skall komma. Det brukar ju komma till Midsommar så vi får väl se...


Inga kommentarer: