söndag 11 mars 2018

Inte mycket nytt under molnen här...


Nu har vi haft en ordentlig vinter, från den 16 februari till den nionde  mars har det varit minusgrader och ordentligt. Nu har vi fått töväder i alla fall så våren kommer nog snart.

Här händer inte så mycket just nu så det kommer att bli lite glest med bloggande. Fast sedan när vi börjar röra på oss så kanske det blir lite mer. Kan berätta att jag hittade ägaren till den där katten och den bor i ett hus längre bort. Ni som känner till trakten kan jag berätta att det är 'Ottos hus' Men hon skulle kastrera den i torsdags så nu har jag inte sett till den mera.

Räven har jag haft strykande runt knuten , tror jag



Även hoppat in under gamla husets stenfot där mina kattor håller till. Men än lever dom och det är flera grannar som har höns så han kan ju smyga sig dit i stället.


Eftersom jag inte har så mycket att skriva om så skall jag ta till mina disktrasor!!!


Dom till vänster används dagligen i grovköket, köket och badrummet. Dom till höger är oanvända. Har stickat dem i bambu-garn och varje gång jag kör tvättmaskinen åker dom med in. Nu vill jag inte använda köpta, dom här tar så rent och är praktiska.  Även roliga att sticka...


Trevlig vecka på Er!

Inga kommentarer: