fredag 3 februari 2017

Nu skall jag bombardera er med lite bilder från resan...



Inte så bra bild. Men det föreställer Lolita Pluma, en kvinna som levde mellan 1904 och 1987. Jag minns att jag såg henne. Hon var kraftigt sminkad och roliga kläder, gick och sålde tuggumin så hon fick pengar att köpa mat till vildkattorna i Catalina Parken. Nu hade dom rest en staty på henne.

När jag var där första gången tror jag såg min livs största kackerlacka och råttorna sprang på gatorna på kvällen runt alla snabbmatskiosker. Nu var det helt sanerat där, på strandpromenaden var det förbud för hundar. När ortsborna gick ut med sina hundar hade dom en vattenflaska med som dom sprutade på där hunden pissade och inte en endaste hundskit såg jag där.  Så nu var det snyggt och fint.


Förr kallade vi dem för strandraggare. Nu har dom bytt skepnad och blivit riktiga 'palyboys'



 Så här ser konstverket ut färdigt. Föreställer väl mannen som är fjättrad av sina samlade pengar och kvinnas är fri och glad  'typ'


 På detta hotell bodde vi Las Lanzas. Precis under finska flaggan på första våningen. Och playan syns i bakgrunden.


Mera flaggor! Här höll killen på stegen att spika upp flaggor. Fast när vi kom dit fanns redan åländska flaggan uppe till vänster. Det var vid hotellet och vi orkade inte med så mycket mat och dryck den kvällen, så det blev en Dönerkebab här istället.


Här från romfabriken vi besökte. Alla tunnor här hade autografer från kända människor, Från Spanska kungahuset till Birgit Nilsson. Men våra ville dom inte ha...


Här tog Lennarts kusin Erik och hans fru Carina med oss till en liten dansk matplats. Där var det tryck efter platser. Dom hade beställt i förväg bord till oss. Där åt vi danska smörrebröd med tillbehör.


Efter det blev det dom dryga 200 trappsteg upp till dem på kaffe. I Puerto Rico.

Inga kommentarer: