måndag 20 februari 2017

Kalas i helgen...



Vi började med en Aperiol Spritz till fördrink, så blev det dessa snittar en med rökt rensteksröra och en med skagenröra o sikrom, egenfångad så klart! Till varmrätt lagade jag min fiskgryta. God och enkel när vi var åtta stycken, bara att ställa kastrullen på bordet...

Efterrätten hade jag lagat en Lemon Key paj som också var god. Så hade en av gästerna med sig en havtornspanacotta, jäkligt god den också. Så vi behövde ingen vickning efter det.

Vi har så roligt när vi träffas, vi gamla arbetskompisar från förr. Hoppas vi kan fortsätta med det i många många år framåt.

Så har det varit bra isar i år. Fast dåligt med rörelse på isen, Inga ungar som åker skridskor mera och inte ens en fyrhjuling har jag sett, fast såna brukar visa sig annars. Månne gubbarna har blivit gamla?
Fast en dag kom det ett vackert ekipage och snurrade några varv runt.

Förr när man var barn då for gubbarna runt på en bana på isen med sina hästar. På söndagen efter gudstjänsten... Så kom bilarna på sextiotalet.

Idag hade jag ett nytt besök på fågelbordet.


En sparvhök, han kom två gånger och visa upp sig. Men han blev ensam på bordet som tur var.


Inga kommentarer: