onsdag 23 november 2016

I dag blev jag lycklig!


När mina två stjärtmesar från i vintras dök upp vid mitt fågelbord. Och tänk, dom har förökat sig!


Fick stora darren när dom dök upp så hastigt och så många. 5 kunde jag räkna till, alla fastnade inte på bilden.


Dessa kommer jag att fota så jag kör väl slut på kameran om dom återvänder många gånger till.


Detta är den stiliga Entitan. Här frågat expertisen på nätet att det är den. För talltitan är snarlik. Nu väntar jag på han, med vit rand på vingen, grå rygg och mer tjurnacke.


Här har vi Svartmesen. Som liknar en talgoxe men är mycket mindre med en vit fläck i nacken och saknar den svarta linjen på magen.


Så till sist den tuffa blåmesen som det finns gott om. Måste även fånga talgoxen på bild. Fast den är vanlig så är den fin också. Fast där har jag ett problem, två av dom som äter hos mej har fågelkoppor! det är ett virus, en har det på vingen och en vid näbben. Läste att man skulle sluta mata dem. Det kan jag inte dom lär väl flyga runt i samma buskar ändå och söka mat. Ja det är inte lätt att vara djurvän...

Inga kommentarer: