torsdag 27 oktober 2016

Djur och natur...



Haft lite annorlunda besök här!


Här nära husen gick han lugnt omkring.


Visst är han stilig? Tidigare såg jag två älgar på en annan åker här i närheten. Så hörde jag att någon sett tre stycken. Nu idag sade en att dom sett sex älgar på samma åker. Men jag undrar om dom såg dubbelt. Men nu vet vi vad som kliver omkring oss här.


Så visade sig 'Vilden' sig igår. Har knappt sett skymten av honom på hela sommaren. Bara att maten försvinner och mjölk det gillar han. Jag satte fram lite mat och lockade på honom. Så gick jag in och gömde mej då kom han springandes upp till huset och kollade maten. Så nu vet jag att två vintrar har han levt ute här omkring mej. Han vet väl inte om nåt annat stackarn.


Så hade Lennart lovat städa upp detta träd. Jag hann inte ens ut och ta ett kort av det fina trädet innan han hade börjat såga ner runt om. Det skall sättas ut nya råstenar som försvunnit. Lennart hade varit sjuk länge på att gallra upp det men jag hade sagt nej. Det är så vackert på vintern.


Så nu står den som en liten kal al!

Inga kommentarer: