tisdag 11 oktober 2016

En vecka sen sist...


Men det har inte hänt så mycket på den. Har börjat mata mina småfåglar och det vimlar av talgoxar och blåmesar.


Nu får jag vänta och se om mina stjärtmesar återvänder i år. Gärna tillsammans med avkommor hoppas jag.


Så har jag klippt gräset för sista gången hoppas jag. För mannen har vintrat upp både gräsklippare och husbil, Husbilen känns lite vemodigt. Fast vi skall trösta oss med att flyga ner till Lissabon på söndag till torsdag. Vi kan ju inte bara bli att sitta hemma ännu.

Gräsmattor skulle vi inte ha, bestämde vi när vi byggde här, fast se hur det gick! För varje år blir det mer och mer att klippa. Men vi vill ju hålla undan vassen för den kan verkligen breda ut sig så det är en evig kamp. Så är vi ju två om klippande nu, när han jobbade så var det jag som skötte om dem och han skruvade på klipparn. Men hit köpte jag en ny klippare så det skall funka bra tycker jag.

Nu i dag skall vi lägga ut stora laxnätet som vi har hängande fast i ett berg så vi skall ta dom stora firrarna som simmar lite högre upp. Vi brukar kunna få nån laxöring den här tiden och så fastnar dom stora sikarna. Men man kan bli utan också... Det vet vi i morgon.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Har den senaste veckan lagat några av dina recept från bloggen, kållåda och makaronilåda med rökt skinka, riktigt gott var det så låg i matkomma båda kvällar. I helgen blir det att laga fisk, så ska leta upp något recept du gett i bloggen, tror jag minns att du hade ett recept på Walewska på gös någon gång, ha en trevlig helg / Helena

mommo sa...

Tack för det, jag tycker också om den enkla gös varianten som stekt med skirat smör, pepparrot och gräslök. Men waleskan slår nog det mesta. Kom ihåg att pudra lite cayennepeppar i så får du sting i såsen.