måndag 8 augusti 2016

Så blev det kalas igen...


Denna gång i Sigtuna. Med för mycket mat igen!


Med det här glada gänget. Vi bodde på STF vandrarhem. En mycket bra plats, fick även frukost framdukat till oss. En bra plats att bo på om man skall ta flyget från Arlanda och inte vill bo på dyrt hotell. Tar bara 15 minuter till Måby bilparkering.


Vi åkte med båt, Evert Taube till Skokloster och besökte det fina gamla slottet.


Pampiga salar.


Och gamla gubbar och tanter...




Nu är jag hemma med en katt som sovit i denna ställning hela dan på köksstolen. Den här sovställningen har jag döpt till 'väntar på stormen' Sover han på huvudet då väntar han regn. 

Var en sväng till skogen och konstaterade att det är så torrt så det knastrar och där växer inte några frodiga kantareller så nu släpper jag den tanken. Behöver jag får jag väl köpa i affären.

Några stora mänder regn tror jag inte på mera. Men blåsten väntar jag på i morgon. Nu för att det var friska vindar idag också. Så nu har jag plockat ner alla pelargoner, så jag kan ha nån blomma kvar när det bedarrar.

Inga kommentarer: