måndag 2 maj 2016

Ja nu är man hemma igen...

Och allt är som vanligt, mycket tvätt att fixa till och så dessa igenväxta blomland som man behöver rensa igenom. Så jag kan få sätta ner mina dahliaknölar som jag fick från 'blomstertåget'
Några tulpaner lär jag inte få se, för dom har rådjuren kalasat upp. Fast jag satte upp en massa cd skivor som jag trodde dom skulle skrämmas av. Men icke.


Första kvällen hemma kom herr trana spatserandes över gården. Men nu har jag inte sett till honom, han märkte väl att nu är vi hemma.


Nu får jag börja kolla upp mina svanar igen. För nu kunde jag konstatera att min svanfamilj på 11 stycken kom hem till min strand, där dom växte upp i fjol, Fick inte alla på samma bild för dom låg lite väl mycket utspridda.


Nu har jag räknat att det är över 40 svanar i viken. Dom brukar skingra på sig när honan börjar ligga på bo. Man ser också att två håller sig för sig själva och håller på med lite kärlekskutter. Det är tur att det inte är nån som simmar i viken längre, för den är full med svanskit, har sett deras högar och dom är inte små!


Här ligger en som var glad att se mej. Nu skall han vara nära mej hela tiden. Fast han har haft sällskap alla dagar så det har inte gott nån nöd på honom.

Inga kommentarer: