lördag 13 februari 2016

Lite djurbilder...

Det är ganska lugnt här hemma nu, vi boular två gånger i veckan och dom dagarna kör vi vår halvfasta också. Och så skidar vi i soffan både på dan och kvällen. På kvällen blir det skidskyttet som sänts sent eftersom dom är over there och tävlar.

 Men lite djurbilder bjuder jag på...



Här en myggdjävul som förstörde en natts sömn för mej. När han återvände och ville ha ett skrovmål till under mitt morgonkaffe då fick jag han.

Så matar jag mina rådjur, fast dom skulle nog klara sig ändå för det är ju ingen snö att prata om denna vinter.


Även dom här matar jag och tar på tok för många onödiga foton av dem.


En dag kom mina svanar tillbaka och kollade om isen tänker ge vika...

Isen var så blank och fin. Hoppas den skulle börja ge med sig så vi fick börja fiska igen.


Men nu har vi fått lite pudersnö på isen igen, fast solen försöker idag putsa bort den.


Så till sist en stilstudie av Kassimirremirremurr. 'Vilden' höll sig bort en dryg vecka men sedan dök han upp igen. Inte för att jag sett honom men maten som jag sätter ut i uthuset försvinner. Men ibland håller han sig borta nån dag. Det är väl många okastrerade honor som han måste söka upp.

Så till sist om läkaren som frågade vem som är far till barnet? Mamman svarade Björn Borg. Det kan det väl inte vara sa läkaren. Jodå det stod så på hans kalsonger...

Inga kommentarer: