onsdag 17 februari 2016

Kroppsarbete... Så skönt!


Vad glad jag blev när mannen var redo för att börja röja bland alla våra alar. Som jag väntat! Nu var det perfekt att trampa runt där, påfruset och lite snö och inget vatten.


Så här såg det ut innan vi började.


Så här var det när vi tog kväller. Mycket sly och alar kvar och den döda tallen med fågelholken skall också ner. Så det är några dagsverk kvar där. Jag måste hålla lite pli på mannen för annars tar han ner slätt. Jag vill ju ha lite träd kvar till fåglarna att sitta i. Så har jag köpt mej några nya fågelholkar som skall upp också.

När man jobbar som skogsarbetare får man väl äta som en sådan också!



Så då lagade jag raggmunk med bacon till oss. Det var längesedan men ibland måste man bara få äta lite fettdrypande mat. Det är ju så gott!!!

Inga kommentarer: