torsdag 3 december 2015

Snart en jobbig natt igen...


Förbanna vad jag blir sur när jag inte får sova på nätterna. Det är största bekymret är när man fastat. I måndasgsnatt fick jag tag i sömnen vid halv fem först och så var jag klarvaken vid sju igen.

Nu kommer det en natt till!!! Fast nu dricker jag lite buljong i hopp om att magen skall hålla sig lugn och sova hela natten. Fast man är ju pensionär så man kan ju ta sig en lur på dagen, men natten blir så förbenat lång innan man kan stiga upp och äta en god smörgås till kaffet.

Annars händer det inte så mycket här. I måndags var vi till Eckeröhallen och spelade boule. Vi måste träna på deras konstgräs. Vi spelar ju på mattor här hemma och då rullar klotet för bra. På konstgräset får man ta i lite mer. För den 10 skall vi vara med och tävla i Luciacupen. Då är det många lag från hela Åland och även från Sverige.

Så har vi hunnit få ut ett nät mellan blåsvädren. Så vi fick 5 fina sikar idag. Nu är det bara att hålla sig på land tills stormen Helga har dragit förbi.


Så till dagens fågel som får bli svanen.


Nu får han sträcka på halsen ordentligt i detta högvatten.

Inga kommentarer: