fredag 4 december 2015

Någorlunda natt...


Vid två fick jag tag i sömnen, bara lite förstås. Var nog halvvaken med jämna mellanrum, hade i alla fall ganska trevliga drömmar, som gjorde att jag ville sova vidare. I stället för att inte våga somna om.

Nu har det varit ett evinnerligt blåsande och regnande, vi hann med en promenad mellan skurarna. Är man uppe vid sju hinner man med mycket under dagen.


Så hade jag besök under dagen av min häger. Allt var så grått så han smälte nästan in i det gråa.


En återkommande maträtt hos oss i vinter blir stekt sik med potatismos, remouladsås och inlagd ättiksgurka, eller pressgurka som den kallas i Sverige.
Och jag orkade inte med allt, ibland är man blind på ögonen, Men matresterna slinker snabbt ner i vildkatten som ännu inte vill ha kontakt, bara mat. I går fick han 4 strömmingar och en nors plus lite torrfoder. Så på matfronten lider han inte...

Inga kommentarer: