måndag 8 juni 2015

Rönnskärsveckan!


På tisdagen fick jag bort gipset på förmiddagen, men fick inte börja stå på foten innan jag träffat ortopedskan. Så där satt jag några timmar i rullstol tills det var dags. Hon sade att allt såg bra ut, och nu skulle jag få börja använda den försiktigt. Det fattade jag när jag skulle börja gå, att det var inte så enkelt. Ont som fan tog det i den, vi hade planerat Ikea och köksskåpsköp efter det. Det gjorde vi också men då satt jag i rullstol. Fick ta det jäkligt sakta...

Upp till Söderhamn och Stenö körde vi sedan med foten i högläge och där fixade Lennart till vår båt med underredsbehandling och lite annat jox. Sov två nätter i bilen på båtparkeringen.
 Så på torsdag morgon kunde vi ta oss ut till Skäret. Nu kommer det lite bilder från dom dagarna där och vad som händer där.


Vi började med att tömma  dom nedre skåpen, oj vad man hittade spännande saker längst bak som jag aldrig riktigt nått till dom senaste åren. Sedan rev han ut dem och så började monteringen av dom nya som inte är helt lätt. Men jäklar vad bra det blev sedan när det bara är att dra ut dem så vet man precis vad man har där.


Så kunde vi riva ut överskåpen också. Så när vi kommer nästa gång är det deras tur att komma på plats. När man börjar i ett hörn så måste nog alla hörn åtgärdas. Så det kommer att hända mer i detta lilla kök.

Hade några fler bilder från skäret men dom vill inte datorn visa upp, varför vet jag inte kanske dom kommer en annan dag.





Inga kommentarer: